Fandom

2wojna Wiki

MG 15

48stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

MG 15 – lotniczy karabin maszynowy (Flugzeugmaschinengewehr MG 15) kalibru 7,92 mm opracowany przez

Mg 15.jpg
zakłady Rheinmetall-Borsig w 1932 roku.

Podczas II wojny światowej MG 15 był używany przez Luftwaffe jako uzbrojenie obronne w ruchomych stanowiskach strzeleckich większości bombowców i samolotów obserwacyjnych. Zasilany był standardową amunicją karabinową z magazynka siodłowego (dwubębnowego)o pojemności 75 nabojów. Pod spodem umieszczono zbieracz łusek w postaci worka z tkaniny, a później owalnego pojemnika z metalu. W celu ułatwienia strzelcowi wprowadzania poprawek kątowych podczas strzelania, zainstalowano wychylaną pędem powietrza muszkę wiatrową.

Mg 15 w północnej francjii.jpg

Niemieccy żołnierze w północnej Francjii

Od 1942 zaczęto zastępować MG 15 w roli uzbrojenia lotniczego, skuteczniejszymi karabinami maszynowymi kalibru 13 i 15 mm (MG 81, MG 131) i 20 mm działkami (MG 151). Dotychczas używane karabiny MG 15 znalazły się na uzbrojeniu piechoty, zwłaszcza naziemnych oddziałów Luftwaffe, ponieważWehrmacht był uzbrojony w inne karabiny typu MG 34 i MG 42.

Zmiana przeznaczenia MG 15 do walki naziemnej spowodowała konieczność wprowadzenia przeróbek umożliwiających jego montaż na standardowej trój- lub dwunożnej podstawie MG i uchwyt do przenoszenia. Oficjalnie wyprodukowano 17 648 sztuk MG 15. Dokładna liczba karabinów przerobionych dla wojsk naziemnych nie jest znana.

Więcej w Fandom

Losowa wiki